Hoofdmenu

Inleiding
Reis
Aankomst

dag 1
Waterloo Bridge
Heron Tower

The Monument
Tower Bridge

The Theems
Millenium Footbridge
Lincoln Inn Fields

dag 2
Piccadilly Circus
Houses of Parliament
London Eye e.o.

Covent Garden
Trafalgar Square
Leicester Square

dag 3
RAF Museum
Camden Town
Regent's Park

dag 4
Buckingham Palace

Science Museum
Terugreis

Hotel
Stadsplattegrond
Foto's

Science Museum - Terugreis

Vervolg - dag 4

Achter het paleis langs wandelen we naar een metro station. Dan begint het te regenen. Grote druppels en veel wind. Het is ineens herfst. We weten de ondergrondse Hyde Park Corner te bereiken en rijden 2 haltes mee. Stappen uit bij South Kensington, gaan door een lange tunnel onder de wijk door. Aan het eind is meteen buiten om de hoek het Science Museum.

Daar gaan we de verdere tijd doorbrengen. Eerst bekijken we het gedeelte over het ontstaan van computers. Er staan oude eerste modellen. We zien het binnenwerk en de grote kasten. Oude rekenmachines, diverse telmachines enz.

Omdat ik bijna niet meer op mijn voeten kan staan en omdat we trek krijgen gaan we in een druk en rumoerig restaurant een broodje eten. Door de herrie van alle mensen zit je hier niet echt relaxed.

In het gebouw lopen veel schoolklasjes rond en jongelui die aan een opdracht werken. We zien de afdeling ruimtevaart en enkele grote stoommachines, oude voertuigen en we nemen een kijkje bij de werking van het menselijk lichaam. Daar zijn allerlei proefjes te doen. Herman vermaakt zich daarmee, maar ik kijk uit naar een zitplaats. Dan moet ook Herman toegeven dat hij moeie voeten heeft. Na wat uitrusten duiken we de metro weer in. Het zonnetje is terug. Laden bij een apparaat 5 pond bij op onze Oystercard en vertrekken naar Holborn. In de hotellobby ploffen we neer in de lekkere fauteuils. Daar blijven we een klein uurtje.

Bijzonderheden:

- Heel druk in Londen.
- Vaak staat het verkeer vast in de straten en daardoor kun je als voetganger geen winkels ontdekken en zelfs zijstraten zijn soms niet te zien door alle stadsbussen die het zicht belemmeren.
- Elk moment dat we buiten komen zien we een of meer hulpverleningswagens met zwaailicht en sirene.
- Meer fietsers tegenwoordig. Er zijn meerdere plekken waar je fietsen kunt huren.
- Nooit lang wachten op de Underground.

Terugreis

Dan wordt het tijd om af te reizen naar Londen City Airport voor de vlucht van 19:35 uur.
Voor de laatste keer lopen we naar metro Holborn. Daarna in de stikvolle wagons naar Bank. We staan als haringen in een ton tussen de reizigers in. Dat is niet leuk, maar gelukkig zijn het maar drie haltes. Op Bank stappen we over op de Docklands Light Railway met als eindpunt Woolwich Arsenal. Op die naam moeten we even goed op letten anders komen we niet bij het vliegveld.

Het inchecken en langs de security gaat allemaal lekker vlot. Winkeltjes zijn er niet veel op deze luchthaven dus dat hebben we snel gezien. Herman vermaakt zich een tijdje met de Ipad en ik los een puzzel op.
Met totaal 15 passagiers vliegen we terug. Doordat er heel veel wind staat klappert het toestel alle kanten op bij het opstijgen. Dat gaat wel een kwartier zo door. Waarschijnlijk vliegen we ook hoger. Het lijkt wel of we in een achtbaan zitten. Doordat de stoelbekleding van leer is schuiven we extra heen en weer. Bijna heb ik de neiging om over te geven en laat Herman daar nu ook last van hebben. Als we boven de bewolking komen is het een stuk rustiger. Tjonge, dit moet je niet te vaak meemaken. Binnen het uur landen we probleemloos in Rotterdam.